Els primers passos són els més importants i el nostre objectiu és guiar-los
Quins mètodes pedagògics i psicològics utilitzem?
En la nostra escola, hem agafat aquells mètodes psicològics i pedagògics que hem cregut que més quadren amb com volem educar. Portem a terme més d'un mètode, ja que ens agrada ser únics, i per tant, segons l'activitat que estiguem realitzant i/o la necessitat bàsica que estiguem cobrint, ens basarem en un o en un altre.
Pel que fa a les necessitats bàsiques, el nostre objectiu serà ajudar als infants en tot el possible i, anar disminuint aquesta ajuda perquè d’aquesta manera passin a tenir una major autonomia i ho tinguin consolidat. Quan treballem les necessitats bàsiques, també hem de respectar el ritme individual de cada infant, hem de saber exigir de manera justa. Una feina molt important per part nostre serà motivar als infants en tot moment, saber exigir al nen allò que pot fer.
Quan treballem les activitats dirigides o lliures amb proposta, hem de respectar el ritme individual de cada infant i fer grups amb diferents nivells. Una feina molt important per part dels mestres serà motivar als infants en tot moment. Els nostres infants experimenten molt amb la natura; ja que volem que els infants estiguin en constant relació amb aquesta. En moltes activitats, comptarem amb la presència i participació dels pares, mares, avis, tiets… per reforçar aquest espai familiar.
En el moment de joc lliure, el nostre objectiu és guiar mentre deixem descobrir als infants, per si mateixos i basar-nos en la llibertat i la responsabilitat.
Tant en l'arribada com en la sortida, són uns espais perquè la família i el mestre interactuïn i parlin de diferents aspectes dels fills, com també és un moment perquè contrastin opinions.
I per últim, treballem en tot moment, tot i que sobretot a l'hora del pati i quan fem activitats, la vida en comunitat. Per nosaltres és imprescindible, ja que és una manera que els nostres infants aconsegueixin tenir una bona socialització amb més gent que no siguin només els pares i les persones conegudes, cosa que també farà que aprenguin els valors que això aporta, com el respecte, el companyerisme, la convivència, aprendre a compartir (moments, estones, converses, joguines...).